Sniper: Ghost Warrior 2: Teoria wielkich liczb

Sniper: Ghost Warrior 2
Ile kosztowało zrobienie gry Sniper: Ghost Warrior 2? Ile osób przy niej pracowało i w ilu krajach? Ile gier już się sprzedało? Ile będzie dodatków?
Polska gra Sniper: Ghost Warrior 2 wczoraj miała premierę na rynku amerykańskim. W piątek zadebiutuje też w naszych sklepach. Przy tej okazji twórcy, czyli CI Games (wcześniej City Interactive) postanowili się trochę poprzechwalać.

Do sklepów na całym świecie wysłano łącznie 1 026 310 sztuk gry.

Grę tworzyło 100 osób, a kolejne 300 współpracowało. Głownie z Polski, ale też z Anglii, Chin, Kanady, Niemiec, Rumunii, Malezji i Stanów Zjednoczonych.

W cały proces twórczy było też zaangażowanych 10 firm zewnętrznych.

A ile to wszystko kosztowało?

Nie licząc nakładów na marketing i licencję na silnik graficzny CryEngine 3, to wszystko zamyka się w kwocie 20 000 000 złotych.

– Sniper: Ghost Warrior 2 to aktualnie największa produkcja w historii naszej firmy. Na jej stworzenie wydaliśmy ponad 20 milionów złotych. Wszystko wskazuje na to, że tak duże inwestycje opłaciły się. Wprowadzenie do sklepów przeszło miliona egzemplarzy gier na day one, to świetna prognoza dla przyszłej sprzedaży gry – komentuje Marek Tymiński, szef CI Games.

A przedstawiciele studia nie ukrywają, że ich celem jest pobicie wyniku sprzedaży części pierwszej. A tej sprzedano 3 000 000 sztuk.

Prz okazji też zapowiedziano, że gra dostanie dwa dodatki. Pierwszy będzie dodatkiem fabularnym rozgrywającym się w arktycznej scenerii i powinien się ukazać jeszcze w marcu. Drugi przeznaczony do rozgrywek sieciowych (nowe mapy, etc) zadebiutuje prawdopodobnie w kwietniu.

Zdjęcia

  • Sniper: Ghost Warrior 2
Komentarze
Puryfi3d
Puryfi3d śr., 2013-03-13 14:01

Jak na City Interactive to są

Jak na City Interactive to są liczby z kosmosu, szanuje ich bo w końcu się przełamali i rzucili na rynek jakimś konkretem, ale wydaje mi się że zbyt dużo ryzykują. Największe zdziwienie u mnie wywołał Cry Engine 3. Mimo wszystko trzymam kciuki i mam nadzieje że panowie będą konkurować za parę lat z CDP RED :)

krzesimira
krzesimira śr., 2013-03-13 14:01

przydałoby się porównanie

przydałoby się porównanie tych danych do wydatków np. przy tworzeniu COD'a, BF'a, itp. jestem ciekawa jak się to ma do innych gier, bo te dane robią wrażenie, ale mi nic specjalnego nie mówią. =P

MicMus
MicMus śr., 2013-03-13 16:08

. . .

CI wysoko mierzy, ale mogą się nieźle na tym przejechać. Po za tym co z tego ile gier wysłali do sklepów? Ważne jest to ile się sprzeda.

ZicZac
ZicZac śr., 2013-03-13 16:12

Ale mają 2 auty

marka jest już znana, ale przede wszystki gra blisko o połowe tańsza od normalnych premier.

MicMus
MicMus śr., 2013-03-13 16:45

. . .

@ZicZac:

Cena to akurat nie musi być atut ;) Jeśli gra za granicą jest w niższej cenie niż inne produkcje na PS3 czy X360 to warto się zastanowić o jakość gry. 7 godzin singla muli o ile jest długo raczej nie pociągnie, bo to jednak nie BF czy CoD.

ZicZac
ZicZac śr., 2013-03-13 17:02

W sumie też racja

ale nie każdy klient jest swiadomy i chyba jednak sporo ludzi kieruje się ceną. Zwłaszcza jak nie znają sie na grach. W końcu jedynka sprzedała sie w trzech milionach. Też była tania, a recenzji dobrych za wiele nie widziałem. 

MicMus
MicMus śr., 2013-03-13 18:23

. . .

@ZicZac:

Pierwszy snajper to było też coś nowego, a teraz wiadomo czego się spodziewać więc, ze sprzedażą może być różnie.

Polecamy