A Short Tale of Solitude: Horror w sierocińcu

A Short Tale of Solitude

Fot. Phobia Interactive

Surrealistyczna podróż przez różne stany świadomości i przerażenia – tak o swojej grze mówią twórcy.
A Short Tale of Solitude to polska gra ze studia Phobia Interactive. Wszystko zaczęło się w styczniu 2011 roku. A nawet trochę wcześniej...

– Pracowaliśmy nad inną produkcją, ale to był za duży projekt – wspomina Łukasz Wysk z Phobia Interactive. – Postanowiliśmy zająć się czymś mniejszym.

Początkowo miał to być shooter z widokiem z góry, ale ta koncepcja też szybko upadła. Pojawił się sierociniec. Do niego, w czasie I wojny światowej trafia mały chłopiec, 11-letni Sebastien. Jego rodzice zginęli podczas działań wojennych, jednak w sierocińcu wcale nie jest bezpieczniej. Przesuwająca się linia frontu sprawia, że cały personel ucieka. Zostają tylko dzieci.

– Nasza gra jest przygodówką połączoną z horrorem. Akcję podzieliliśmy na 12 rozdziałów, a każdy to jeden miesiąc – dodaje Łukasz Wysk.

Na początku wszystko wydaje się być w miarę normalne. Dzieci się bawią i całkiem dobrze sobie radzą w opuszczonej placówce. Ale to tylko miłe złego początki. Szybko dochodzi do konfliktów i podziałów, a te prowadzą do sytuacji znanej chociażby z głośnej powieści Williama Goldinga, „Władcy Much".

Na domiar złego, w sierocińcu ukryta jest tajemnicza moc. – To ona sprawia, że materializują się wyobrażenia dzieci i naszego bohatera – dodaje Łukasz. – Na swojej drodze spotkamy nie tylko inne dzieci, ale także istoty z ich najgorszych koszmarów w myśl zasady, że boimy się tego, czego nie rozumiemy.

W A Short Tale of Solitude właściwie nie walczymy – w końcu jesteśmy tylko dzieckiem – tylko próbujemy uciec przed koszmarami i poznać sekrety sierocińca.

Ten bardzo sugestywny klimat świetnie oddaje dziwna, biało czarna oprawa graficzna z rzadko spotykaną w grach grafika. Zresztą, zobaczcie sami:

– Sama mechanika gry to właściwie przygódwka, Czasem musimy rozwiązać jakieś zadanie czy znaleźć jakieś przedmioty. Jest też sporo Quick Time Events – dodaje Wysk.

W chwili obecnej gra jest gotowa w około 70 procentach. W pełni gotowy jest silnik graficznym i scenariusz, a twórcy systematycznie zapełniają świat gry. Premiera jest wstępnie zaplanowana na trzeci-czwarty kwartał tego roku.

Więcej o grze znajdziecie na oficjalnej stronie.

Zdjęcia

  • A Short Tale of Solitude
Komentarze Zaloguj się lub utwórz konto, by odpowiadać