Nvidia Tegra K1: Rozrywka nowej generacji na urządzeniach mobilnych

Nvidia Tegra K1

Jen-Hsun Huang, współzałożyciel i dyrektor generalny firmy Nvidia prezentuje procesor Tegra K1

Tak przynajmniej obiecuje firma Nvidia i ma sporo dowodów na poparcie tej tezy. Tegra K1 to 192-rdzeniowy procesor mobilny wyposażony w architekturę Nvidia Kepler znaną z kart graficznych GeForce GTX 780 Ti. I zapewnia wyższą wydajność niż PlayStation 3 czy Xbox 360.

Procesor Tegra K1 został właśnie zaprezentowany w Las Vegas, na targach CES. Co robi nowy procesor? W największym skrócie: pozwala na obsługę najnowszych technologii na urządzeniach mobilnych. Na przykład: gier działających na silniku graficznym Unreal Engine 4.

- To przełom dla programistów, mogących teraz tworzyć gry i aplikacje nowej generacji , które mogą być uruchamiane na dowolnym urządzeniu – mówi Jen-Hsun Huang , współzałożyciel i dyrektor generalny firmy Nvidia.

Procesor Tegra K1 jest dostępny w dwóch wersjach. Pierwsza korzysta z 32-bitowego czterordzeniowego (technologia 4-Plus-1) procesora centralnego ARM Cortex A15. Druga wersja wykorzystuje zaprojektowany przez firmę Nvidia, 64-bitowy, dwurdzeniowy procesor centralny. Jednostka ta (o nazwie kodowej „Denver”) ma zapewniać bardzo dużą wydajność aplikacji jedno- i wielowątkowych. W obu przypadkach znajdziemy też 192-rdzeniowy procesor graficzny NVIDIA Kepler. Pierwsze urządzenia z wersją 32-bitową pojawią się w pierwszej połowie tego roku. Z wersją 64-bitowa: w drugiej.

Procesor Tegra K1 zapewnia pełne wsparcie dla najnowszych technologii gier znanych z PC: DirectX 11, OpenGL 4.4 i teselacji. A to rzeczywiście oznacza nową jakość w grach na tablety.

Tegra K1 to również pierwszy mobilny procesor posiadający te same funkcje graficzne co konsole nowej generacji (Xbox One, PlayStation 4) oraz wyższą wydajność niż konsole obecnej generacji (Xbox 360, PlayStation 3) – czytamy w informacji prasowej.

- Dzięki temu rewolucyjnemu procesorowi możemy uruchomić na urządzeniu z Tegrą aplikacje pisane dla komputera PC lub konsol – zapewnia Tim Sweeney, założyciel Epic Games i twórca Unreal Engine. - Myślę, że od tej pory różnica w wydajności i funkcjonalności pomiędzy sprzętem mobilnym a wysokiej klasy komputerem do gier zbliża się do punktu, w którym zaczyna ona zanikać.


Zdjęcia

  • Nvidia Tegra K1
Komentarze Zaloguj się lub utwórz konto, by odpowiadać